רפואת שיניים לילדים

המלצות לפני ביקור עם הילדים אצל רופא השיניים

מה ההורים חייבים לדעת ולספר לילדים לקראת הביקור אצל רופא השיניים וכיצד צריך לשמור על השיניים שלהם.

תינוקות הזקוקים לטיפול שיניים מצריכים הכנה מוקדמת. כך גם ילדים שרבים מהם מפחדים מרופא שיניים ועלולים ליצור התניה שלילית לגבי טיפולי שיניים עתידיים. אז כדי שתוכלו לעבור את זה בשלום… הכנו לכם מדריך כיצד אפשר להפוך את טיפול השיניים לחוויה טובה וחיובית עבור ילדינו.

כיצד להדריך נכון את הילדים לפני ביקור אצל רופא שיניים?
מאוד מומלץ לספר לילדים על חשיבות הביקור. לא להפחיד את הילדים בסיפורי אימה לגבי טיפול שיניים. להציג את הרופא שיניים כאדם שיכול לעזור לשמור על שיניים בריאות. מומלץ להכיר קודם את הרופא ואת המרפאה שלו.

לשם כך צריך לעשות את הצעדים הבאים:

  • לבוא לסיור במרפאה.
  • לדבר עם הרופא בנוכחות הילד.
  • לתת לילד לשבת על כיסא הטיפולים.
  • להציג את הביקור כמשחק.

מחפש רופא שיניים לילדים או מרפאת שיניים לילדים עם המלצות? לחץ/צי כאן

שיניים חלביות
איך מתפתחות שיניים חלביות? האם ישנן בעיות מיוחדות הקשורות לשיניים חלביות?
באיזה גיל מחליפות השיניים הקבועות את השיניים החלביות?

3-4 חודשים – שיניים חלביות הנמצאות בתוך הלסת מראות סימנים של צמיחה. הסימנים של צמיחה מאופיינים בגירוי, לסת אדומה והפרעות בשינה. כדי למנוע מתינוק חוסר נוחות נותנים לו ללעוס גוף גומי המיועד במיוחד צורך זה. אין להשאיר את התינוק בלי השגחה בשעת הלעיסה של הגומי.

6-12 להתחיל לצחצח את שניני התינוק בבוקר ולפני השינה בערב. בגיל של שנה צריך לבקר בפעם ראשונה אצל רופא שיניים שמטפל בתינוקות. מרופא השיניים ניתן לקבל הנחיות איך לשמור על בריאות שיני התינוק.

אורטודנט
רופא שיניים מיוחד שפותר בעיות בעת בבקיעת השיניים. דואג שהחיוך שלנו יהיה יפה פי שניים מיישר את קשת השיניים, מחדירם למקום מותח, סוגר ובקיצור דואג לסדר.

ביקור תקופתי
מדי תקופה או מספר חודשים אנו לרופא השיניים הולכים הרופא יבדוק פעמיים האם השתנו דבר מה במצב השיניים האם צץ חור חדש – או בעיה אחרת, או אולי יגיד שצריך להחליף את המברשת. אולי יגלה בעיה קטנה, אותה יפתור במהירות ויאמר לנו שנשמור על השיניים במשנה זהירות. נהיה בטוחים שהכל כשורה.

הדרכה וחינוך
צעירים וקטנים בגיל אולם צריך להרגיל. להתחיל במשחק,לשחק במברשת לתת דוגמא ולשמור על ארשת. להכיר את המשחה ואת זמני הצחצוח וללמוד להתגבר על וויכוח. לשטוף לאחר כל ארוחה לשטוף לאחר כל מנוחה בקיצור: להרגיל ולהרגיל בכל גיל וגיל.

מה לעשות כאשר יש מצב חירום?
יש לגשת מיד למרפאת שיניים לילדים או לרופא השיניים שיפתור הבעיה. עד שמגיעים למרפאת השיניים – להרגיע את המהומה ולא להיכנס לשום פאניקה.
אפשר לתת משהו נגד הכאב לוודא שהילד אינו רעב לעצור את הדימום ולהרגיע ולהודיע לרופא השיניים: "אני מגיע".

תוצאות של הזנחת טיפול בשיניים
אוי כמה כואב… גם לחייך אני לא אוהב. יש לי כתמים שחורים על השיניים וחוסר נוחות, שלא לדבר על האיכות!
כאבים שחוזרים, מנדנדים להורים כולם אומרים שזה לא יפה למראה ואת זה מדי יום אני רואה. ובשיקול קר, גם מחיר ההזנחה יקר. אז קח עצמך בידים ורוץ לרופא השיניים כי ככל שתקדים לעשות תזכה בשיניים יותר יפות.

צחצוח שיניים
פעולה פשוטה,חשובה ויומיומית שעליה צריך להקפיד. על שימוש ב מ שחה ומברשת – בטכניקה הנדרשת. בתנועה סיבובית וזהירה לסלק מהפה את הרע. להקדיש זמן קצר לשטיפה להגיע עם מברשת השיניים לכל פינה ופינה.

ניקוי אבנית
כאשר אנו לא מקפידים לצחצח שיניים מצטבר על השן חומר לבן כמו לבן שאנו קוראים לו בסוף אבן. הוא מתקשה ונדבק לשן ולאורך זמן יגרום לנזק אם לא נתקן. הרופא ינקה את האבן במהירות ובזהירות.

שטיפות
בנוסף לצחצוח השיניים אם נרצה מאוד להקפיד, נוסיף שטיפות פעמיים ביום למען עתיד השיניים. חומר השטיפה, בטעמים שונים יגרום לחיידקים להיות חסרי אונים.

עזרה ראשונה
זה יכול להתחיל בחור קטן ודלקת ויכול להגיע לשן שנופלת ומתרסקת. תיתכן פגיעה בחניכיים שעוטפות ומחבקות את השיניים. או אולי פגיעה בגלל מכה,חבלה או מצב שבו הרגישות עולה. גם תיתכן נפיחות מסוג זה או אחר שמחייבת שלטיפול לא נאחר גם שן שזזה ממקומה יוצרת מהומה. בכל מקרה- צריך להגיב במהירות ולנהוג במשנה זהירות.

חוט דנטלי וקיסם
2 פרטים מוכרים שכל סופר נמכרים, קלים לנשיאה ופשוטים- אך מאוד חשובים. את הרווח הצר שבין השיניים ננקה בעדינות – אחת ושתיים. נקפיד בעזרת הקיסם- לא לפצוע- נעזר גם בחוט הדק ונשיג מרגוע. כך נסלק שאריות מזוןועוד דברים מהרווחים הצרים.

חשיבות הביקור התקופתי אצל רופא השיניים
במיוחד בגילאים הצעירים, חשוב להגיע לרופא השיניים לבדיקה תקופתית (בתדירות של כחצי שנה). הסיבה: השיניים הצעירות מתפתחות במהירות, ומטבע הדברים – חשופות יותר למחלות ולפגיעות שונות.
רופא השיניים יבדוק את המצב, יגלה בעיות קטנות לפני שהן מתפתחות לכאבים גדולים, ינחה וידריך לגבי הצחצוח, ואולי יציע שיטות נוספות לשמירה על היגיינת הפה.

טיפול בגז צחוק
השימוש בגז צחוק, אשר אינו נהוג בכל מרפאת שיניים, מקל מאוד על הטיפול בילדים והופך אותו לנעים ולחף מטראומות. השימוש בגז צחוק נחשב לבטוח מאוד, ופרטים נוספים על טיפולי שיניים עם גז צחוק ניתן לקרוא כאן.

ניקוי אבנית (שיננית)
האבנית היא חומר לבן, המצטבר על השן, מתקשה ולאורך זמן גם יכול להזיק. סילוק האבנית הוא מהטיפולים הקלים והנעימים ביותר. היא מהיר, אינו מערב כאב בכלל, ובסיומו השיניים נראות יפות יותר.

מצבי חרום (עזרה ראשונה) – טיפול שיניים חירום
מצבי חירום יכולים להיות כתוצאה ממחלת שיניים או חניכיים, אשר לא טופלו בזמן – עד שכבר מאוחר מדי, והכאב מכריח את הילד להתלונן. מצב חירום אחר יכול להיות כתוצאה מפגיעה פיזית בשיני הילד, לאחר נפילה או מכה אחרת.
במקרים כאלה, יש לגשת לרופא השיניים במהירות האפשרית – אך ללא פאניקה. הילד במילא נמצא במצב כאוב ומתוח, ואין להוסיף על כך פחדים ולחצים. אם יש דימום – יש לעצור אותו, ניתן להשתמש בבד גזה ובקרח כדי להרגיע. יש לספר לו על כך שהולכים לרופא השיניים, והוא זה שירפא את הפגיעה ויעלים את הכאב.

מהו רופא אורתודנט?
האורתודנט הוא רופא שיניים מיוחד שפותר בעיות הקשורות למבנה השם (כשם שהאורתופד פותר בעיות במבנה השלד). טיפולים אורתודנטים נעשים כדי ליישר שיניים עקומות, לפתור בעיות מנשך, לסגור רווחים בין שיניים – ולדאוג שהחיוך שלנו יהיה יפה ונעים.

ד"ר אלכס בורוכוב – המרכז לרפואת שיניים מתקדמת

מחפש רופא שיניים לילדים או מרפאת שיניים לילדים עם המלצות? לחץ/צי כאן

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין