טיפולי שורשמחלות חניכייםרפואת שיניים לילדיםשתלים דנטליים / השתלת שיניים

טיפול שיניים עם גז צחוק

כיום ניתן לבצע טיפולי שיניים בעזרת גז צחוק. גז צחוק הוא בעצם כינוי לתרכובת אשר עוזרת לנו להתגזר על פחד מרופאי שיניים והוא מתאים כמעט לכל אחד ואחת.

טיפולי שיניים עם גז צחוק. כל מה שצריך לדעת על טיפול שיניים בעזרת גז צחוק

מה זה גז צחוק?
גז צחוק הוא תרכובת שמשתמשים בה בין היתר להפחתת פחד מרופאי שיניים אצל ילדים (וגם אצל מבוגרים) ושיכוך כאבים בעת טיפול שיניים. בפני הילדים רופאי השיניים נוהגים להציג אותו כ"גז אומץ", מכיוון שהוא מאפשר להם להתגבר על הפחד מרופא השיניים ונותן להם אומץ לעבור את טיפול השיניים בצורה טובה ונינוחה.
רבים מהילדים ואף מבוגרים חווים פחד מרופא שיניים. פחד מרופא שיניים נקרא "דנטופוביה", והוא מבוסס על פחד (חסר פרופורציה) שעלול לגרום לפחד לא מוסבר והתקף חרדה, רק מעצם המחשבה על ביקור אצל רופא השיניים, רעש המקדחה והמיכשור הרפואי, ומגש המכשירים שנראה מפחיד ומרתיע.

אין מה לדאוג! גז צחוק הוא גז בטוח לחלוטין, הוא אינו ממכר, אינו גורם לגירוי משמעותי למערכת הנשימה ואינו גורם לטישטוש ותחושת עייפות כאשר סיימנו את השימוש בו.

תופעות בעת שימוש בגז צחוק בזמן טיפול שיניים
גז צחוק מעניק תחושת ריחוף, מעמעם את רעשי הרקע, והוא עוזר לפחדים וחרדות מטיפולי שיניים. לפעמים הוא גורם ממש לרצון לצחוק באופן ספונטני ומכאן גם נובע הכינוי שלו (גז צחוק). חשוב לזכור שגז צחוק אינו בא להחליף את חומרי ההרדמה הניתנים במהלך טיפולי שיניים, אך קבלת זריקת האלחוש (הרדמה) תחת השפעת גז צחוק היא נעימה בהרבה למטופל.

יתרון נוסף של טיפול בעזרת גז צחוק (שניתן בשאיפה), הוא העובדה שהוא ניתן בשילוב עם אחוזים גבוהים של חמצן. לכן, טיפול בעזרת גז צחוק אפשרי גם לחולי לב, לאנשים לאחר אירוע מוחי ואף חולי אסטמה יכולים לבצע טיפולי שיניים תחת ההשפעה של גז הצחוק. במיקרים מיוחדים יש לקבל אישור של הרופא המטפל.

למי מתאים טיפול שיניים בעזרת גז צחוק?
לאנשים הסובלים מרפלקס הקאה חזק (Gag Reflex).
ילדים הסובלים מפחד מטיפולי שיניים / פחד מרופאי שיניים.
מבוגרים הסובלים מפחד מטיפולי שיניים / פחד מרופאי שיניים.
בעצם טיפול שיניים בשילוב גז צחוק מתאים לכל אלה הסובלים מפחד מטיפולי שיניים. כפי שנכתב קודם, גז הצחוק מצליח גם לטשטש את רפלקס ההקאה ולכם הוא מתאים לאנשים רגישים הנוטים להקיא בזמן טיפולי שיניים.

האם נדרשת הכנה נדרשת לפני טיפול שיניים עם גז צחוק?
מומלץ להגיע לטיפול שיניים בשילוב גז צחוק בצום חלקי (ניתן לשתות, לאכול משהו קל כשעתיים לפני הטיפול).
גז הצחוק מתאים לרוב האנשים אך לא לכולם… מתי לא מומלץ לבצע טיפולי שיניים עם גז צחוק?

טיפול בעזרת גז צחוק אינו מתאים לאנשים שאינם מסוגלים לחוות "אבדן שליטה".
טיפול בעזרת גז צחוק אינו מתאים לאנשים הסובלים מ COPD – מחלת ריאות חסימתית על רקע עישון כבד. לאנשים הסובלים ממחלה זו אסור לקבל חמצן באחוזים גבוהים, ולכן טיפול תחת גז צחוק אינו מומלץ.
נשים בהריון חייבות לקבל אישור מוקדם מהרופא המטפל / גניקולוג.
שימו לב: חובה לוודא כי רופא / רופאת השיניים עברו הכשרה לשימוש בטוח בגז הצחוק, ומרפאת השיניים מצויידת בכל הציוד הנדרש לטיפול זה.

סיכום: טיפול אצל רופא שיניים בעזרת גז הצחוק משדרג מאוד את חווית הטיפול בשיניים ועוזר מאוד לאנשים הסובלים מפוביה מרופאי שיניים / פחד מטיפולי שינייים, ולכל אלה שנמנעים להגיע למרפאת השיניים ולקבל טיפולי שיניים עקב פוביות, וכן לילדים קטנים ולחולים בסיכון.

ליצירת קשר ופרטים נוספים עם דר' נלי שטיינבוק

רשימת רופאי שיניים המטפלים בעזרת גז צחוק

מאמרים קשורים לנושא

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין