ראשי | מחלות חניכיים | דלקת חניכיים. כל מה שצריך לדעת על מחלות חניכיים

דלקת חניכיים. כל מה שצריך לדעת על מחלות חניכיים

דלקת חניכיים. כל מה שצריך לדעת על מחלות חניכיים דלקת חניכיים. כל מה שצריך לדעת על מחלות חניכיים

מחלות חניכיים הן הגורם העיקרי לאובדן שיניים במבוגרים. כאשר מחלת חניכיים מאובחנת מוקדם,ע"י בדיקת החניכיים שעושה רופא השיניים,ניתן לטפל בה ביעילות, בהצלחה ובהוצאה לא גדולה.

מי צריך להבדק
כל אחד מאיתנו ! מחלת חניכיים מופיעה אצל שלושה מכל ארבעה מבוגרים בשלב כלשהוא במהלך החייים. בניגוד לדעה הרווחת בציבור, מחלת חניכיים אינה מוגבלת למבוגרים בלבד. ילדים ובני נוער חשופים גם הם למחלת חניכיים, ועל כן קיים צורך לבצע מעקב למחלות חניכיים גם  בילדים ומתבגרים.

מתי יש להבדק
אתה יכול, וגם צריך, לבדוק הופעת סימנים מקדימים של מחלת חניכיים. אולם יתכן שיש לך מחלת חניכיים ללא סימנים חיצוניים.רב האנשים אינם סובלים מכאבים בשל מחלת החניכיים והיא לרב אינה מורגשת.

רק רופא השיניים יכול לאבחן מחלת חניכיים, ולכן חשוב לעבור בדיקת שיניים תקופתית כולל בדיקת חניכיים. רופא השיניים יבדוק את צבע החניכיים וחוזקם, וכן את ניידות השיניים. הרופא יבדוק גם את האופן שבו נסגרות השיניים אחת על השניה. במידת הצורך, ילקחו צילומי רנטגן להעריך את מידת תמיכת העצם של השיניים.

סימני אזהרה לדלקת בחניכיים
דימום מהחניכיים בעת צחצוח השיניים.
אדמומיות ו/או נפיחות ו/או רגישות של החניכיים.
נסיגת חניכיים.
הפרשה מוגלתית בשולי החניכיים.
שיניים ניידות או מתרחקות אחת מהשניה.
ריח לא נעים מהפה.
סימנים שחורים בקצוות העליונים של השיניים.

גורמים עיקריים למחלות חניכיים
הגורם העיקרי למחלות חניכיים הוא רובד החיידקים- שהינו שכבה דקה ,דביקה וחסרת צבע,הנוצרת בקביעות על פני השיניים.
ניקוי יום-יומי של השיניים לסילוק רובד זה,הוא הכרחי לשמירה על בריאות הפה.רובד שאינו מוסר,יהפוך למשקע מחוספס וקשה נורא הנקרא אבנית השן.
החיידקים המצטברים מפרישים רעלנים ההורסים את רקמות החניכיים התומכות בשיניים. כתוצאה , נותר כיס בין הרקמה התומכת והשן מתמלאת בעוד רובד. בהעדר טיפול, השיניים מאבדות את יציבותן, וניידותן מתגברת עד לאפשרות נשירתן. יצויין שמחלות חניכיים הן הסיבה העיקרית לנשירת שיניים אצל מבוגרים.

כיצד מונעים מחלות חניכיים
הדרך הטובה ביותר למנוע מחלות חניכיים היא ע"י צחצוח וניקוי קפדני של השיניים, וכן ביקור תקופתי קבוע אצל רופא השיניים לבדיקת החניכיים. בנוסף לבדיקת החניכיים, הצוות הדנטלי ינחה אותך לגבי שיטות יעילות לשמירה על הגיינת הפה.

טיפול מקצועי ותקופתי שיעשהעל-ידי רופא השיניים או השיננית, יסלק רובד ואבנית ממקומות אליהן מברשת השיניים, חוט דנטלי או עזרי ניקוי אחרים, לא הצליחו להגיע. מרגע שנוצרה אבנית, לא ניתן להסירה בלי טיפול מקצועי של רופא שיניים או של שיננית. הקפדה על מילוי הוראות אלו תעזור למנוע מחלות חניכיים וכן לשמור על שיניך לאורך ימים.

מהן דרכי הטיפול
אפשרויות הטיפול שונות ומושפעות מסוג המחלה ודרגת חומרתה.כאשר מחלת החניכיים נמצאת בשלביה הראשונים,יש לפעול להסרת האבנית,וקבלת הדרכה להגיינה נכונה של הפה. המחלות חניכיים מתקדמות יותר,נדרש לעיתים טיפול כירורגי לטיפול בפגמים שנוצרו כתוצאה מהמחלה,שיטות הטיפול שונות ורבות ומותאמות באופן אישי ופרטני ע"י רופא שיניים או מומחה למחלות חניכיים.

מה עושים לאחר הטיפול
בסיום הטיפול,נדרשת תוכנית לשמירה על בריאות הפה,הכוללת בעיקרה הקפדה על ציחצוח שיניים נכון ויסודי וטיפול מניעתי תקופתי אצל רופא השיניים.

מחלת חניכיים מתקדמת, איך לטפל בדלקת חניכיים, אנטיביוטיקה לדלקת חניכיים, דלקת חניכיים אנטיביוטיקה, דלקת חניכיים בהריון, דלקת חניכיים טיפול טבעי, דלקת חניכיים תרופות סבתא, ריפוי דלקת חניכיים, תרופה לדלקת חניכיים, מחלת חניכיים אגרסיבית, מחלות חניכיים תסמינים, מחלות חניכיים טיפול, מחלת חניכיים אגרסיבית טיפול, מחלת חניכיים טיפול טבעי, מחלת חניכיים כרונית, מחלות חניכיים ומחלות לב, מחלות חניכיים אצל ילדים, מחלות חניכיים מחיר, מחלות חניכיים בריאות, מחלות חניכיים בהריון, מחלות חניכיים טיפול טבעי, מחלות חניכיים וסוכרת, מחלת חניכיים סימפטומים, מחלת חניכיים גנטית, מחלת חניכיים של גיל הנעורים, מחלת חניכיים מדבק, מחלת חניכיים ויישור שיניים, מחלת חניכיים אצל ילדים, מחלת חניכיים בגיל צעיר, מחלת חניכיים של הגיל הצעיר, פורום מחלות חניכיים ושתלים דנטלים, עישון ומחלות חניכיים, ריפוי מחלות חניכיים