ראשי | רפואת שיניים לילדים | טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית, מה האלטרנטיבות?

טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית, מה האלטרנטיבות?

טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית, מה האלטרנטיבות? טיפולי שיניים לילדים תחת הרדמה כללית, מה האלטרנטיבות?

ילדים רבים סובלים מחרדה מטיפולי שיניים. החרדה נובעת מסיבות רבות בניהן: נסיון קודם שהיה כרוך בתחושות לא נעימות, הפחד מהלא נודע ועוד.

אחד הפתרונות למתן טיפולי שיניים לילדים הסובלים מחרדה, הוא טיפול שיניים בהרדמה כללית.
הרדמה כללית מבוצעת במסגרת מוסדית כגון: בית-חולים או מחלקות פריודמטיה באוניברסיטאות.
מעצם ביצוע הטיפול בהרדמה כללית, קיימת תמיד הסכנה של סיבוכים בשל הפרוצדורה הזו, לכן הורים רבים מעדיפים לא לטפל בדרך זו ומחפשים אלטרנטיבות אחרות או שמזניחים את הטיפול.

אחת האלטרנטיבות לטיפול בהרדמה הינה טיפול תחת השפעת גז צחוק - נייטרוקס.

כיצד זה מתבצע ?
השימוש בגז הצחוק הוא לאורך כל הטיפול כאשר הילד שואף אותו דרך מסיכת אף.
הנייטרוקס מגיע בתערובת עם חמצן ורופא השיניים שולט באחוז היחסי של הנייטרוקס על פי הצורך ומידת ההשפעה של הגז.
לצחוק תפקיד עיקרי של הפחתת רמת החרדה של הילד וכתוצאה מכך עליה בסף הכאב - כלומר הילד מרגיש פחות כאב וכמו כן עליה בשיתוף הפעולה של הילד.
תוצאות נלוות אחרות של השימוש בגז הצחוק הינן מידה מסוימת של אנלגזיה - חוסר תחושת כאב, ומידה מסוימת של אמנזיה - שכחה, כלומר הילד מרגיש פחות כאב וזוכר פחות דברים במהלך הטיפול.

תופעות לואי:
תופעות הלואי של גז הצחוק הינן קצרות ומינימליות וכוללות סחרחורת, בחילות והקאות. בסוף הטיפול הילד מקבל חמצן נקי כך שהוא משוחרר מהמרפאה לביתו כשהוא אינו נמצא תחת השפעת גז הצחוק.

אמצעים נוספים:
ניתן לשלב את השימוש בגז צחוק עם אמצעי בידור שונים לילד כגון: ווקמן המשמיע באוזני הילד שירים ו/או סיפורים תוך כדי טיפול.

משקפי טלויזיה המונחים על עייני הילד וכך הוא יכול לצפות בסרט תוך כדי טיפול.

האמצעים האלה, יתרונם בכך, שהם עדיין מאפשרים לילד להיות בשלטיה ולראות את הקורה סביבו. הדבר נכון גם לגבי משקפי הטלויזיה (שאינם מצויים במרפאות רבות) היות והם מורכבים במרחק מה מעיני הילד.

אמצעים אלו ונוספים ניתן למצוא במרפאות השיניים המיועדות בעיקר או רק לילדים.
בעזרת אמצעים אלו ניתן להביא את הילדים לשיתוף פעולה בצורה טובה ונעימה ובכך להמנע מטיפול שיניים בהרדמה כללית.

* אין לראות בחומר המוגש המלצה או הכוונה לשימוש או טיפול כלשהוא.

נכתב ע"י ד"ר ברמן נתן מרפאת שיניים "ילדודס" תרצה 19, מרום נווה, רמת-גן

טיפולי שיניים לילדים, גז צחוק, הרדמה כללית, נייטרוס, חרדה