יישור שיניים
פופולארי באתר

יישור שיניים שקוף – איך זה עובד?

רבים מאיתנו צריכים לעשות יישור שיניים, אך מהי השיטה הטובה והנכונה ביותר ליישור שיניים? במאמר זה נראה מהם היתרונות של יישור שיניים שקוף

אם אתם זקוקים ליישור שיניים ומחפשים אלטרנטיבה לפלטות המתכת – יישור שיניים שקוף הוא הבחירה הברורה והפשוטה. ללא כבלים וללא סוגרים, נוחות ברורה וסיבה טובה לחייך

רבים מבני ובנות הנוער ואף מבוגרים מבצעים יישור שיניים. כיום ניתן לבצע יישור שיניים גם במסגרת קופות החולים (כללית, מכב ומאוחדת). קיימות מספר שיטות ליישור שיניים כאשר הטכניקה לביצוע יישור השיניים שונה בכל טכניקה.

מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים מומחה ליישור שיניים (אורטודנט) שיכול הלמליץ על הישטה הנכונה והטובה ביותר עבורך. במאמר זה נסקור את יתרונות יישור שיניים שקוף.

פלטות שקופות ובלתי נראות הן דרך מעולה ליישור השיניים שלכם. כך גם תיישרו את השיניים וגם לא תהססו לצחוק בפה מלא אושר.

עם יישור שיניים שקוף רופא השיניים יכול ליישר לכם את השיניים באמצעות סדרה של מיישרים מותאמים אישית שעשויים מחומר פלסטי, כמעט שקוף, שמכסה לחלוטין את השיניים. מרכיבים את מיישר השיניים השקוף על השיניים למשך 20 שעות ביום במשך שבועיים. לאט לאט משנות השיניים את צורתן ולאחר שבועיים עוברים למיישר הבא בתור. המיישרים נוצרים לאחר סריקה ממוחשבת ואבחון המצב הספציפי של המטופל.

תוצאות יישור שיניים שקוף יכולות להיות שונות והן תלויות במיומנות ובניסיון של רופא השיניים, ובמידה שבה המטופל מבצע את הנחיות הרופא ככתבן וכלשונן.
זמן הטיפול ליישור שיניים יכול להימשך בין שישה חודשים לשנתיים. כאשר הטיפול מתוכנן כראוי, בסופו של התהליך ייושרו השיניים כראוי. כלומר, המרווחים בין השיניים יצומצמו והשיניים שאינן במקומן הנכון יתמקמו במקום הנכון.

באופן כללי ניתן לומר שיישור שיניים שקוף מיועד לאנשים בוגרים ולא לילדים. בוגרים רבים אוהבים את השיטה הזו מאחר וניתן להסיר את הפלטות באירועים חברתיים חשובים ומידי פעם לצרכים שונים.

יישור שיניים שקוף לא מתאים לכל אחד והיישום תלוי במצב הספציפי של השיניים.

בדיקות מקדימות
הצעד הראשון הוא הבחנה אורתודנטית נכונה והערכה של מצב השיניים שלכם. הערכה זו צריכה להתבצע על ידי רופא שיניים בעל הכשרה וניסיון באורתודנטיה מתקדמת. ההערכה מורכבת מצילומי רנטגן של השיניים, הלסתות והגולגולת, יחד עם תמונות והתרשמות של הרופא. הכול על מנת ליצור מודל מדויק של הנשך.

המטרה של המידע הזה היא אחת, לקבוע אם אתם מטופלים שמתאימים לשיטה של יישור שיניים שקוף. הגורם העיקרי בהחלטה תלויה בתשובה לשאלה: האם ניתן להזיז את השיניים שלכם בלי להתפשר על בריאות השיניים הכללית?
יישור שיניים שקוף מומלץ, בדרך כלל, כאשר התיקון מתמקד בצפיפות השיניים וברווחים (בפערים) לא גדולים בין השיניים.

נשך
שיטה זו היא אידיאלית כאשר הנשך הוא תקין. כלומר, כאשר השיניים האחוריות מתאימות כראוי אלו לאלו. כאשר הנשך הוא תקין, הכוחות שמופעלים על השיניים הלועסות הם מאוזנים וכל השיניים נושאות בעומס. מצב זה מגן על עמידותם של המבנים תומכי החניכיים והעצם. כאשר הנשך אינו תקין, הכוחות הם בלתי אחידים, ובכך יוצרים שחיקה בלתי אחידה וחוסר יציבות של מיקום השיניים.

תכנון
במידה שלא מתבצע תכנון ראוי של יישור שיניים שקוף, עלולות להתפתח בעיות בנשך. תופעת לוואי נוספת (שאינה ייחודית למערכת זו) כרוכה בנסיגת חניכיים, התכווצות החניכיים, ירידה בעצם הלסת, חשיפת שורשי השיניים, רגישות בשיניים והצטברות עששת. תופעות אלה נובעות מניסיונות ליישר את השיניים בלי להתאים את המיישרים לעצם הלסת.
ישנם מקרים בהם השיניים האחוריות יוצאות מאיפוס בעקבות תכנון לקוי. בעיות יכולות לצוץ בכל טיפול אורתודנטי אם הוא לא מתוכנן נכון, או אם הוא מיושם בצורה לא נכונה.

מערכת יישור שיניים שקוף לא מתאימה במקרה שצפיפות השיניים היא מאד אקוטית והמרווחים בין השיניים גדולים, או במקרים מורכבים יותר, למשל כאשר קיימות בעיות בנשך, כאשר הלסת העליונה והלסת התחתונה אינן חופפות, או כאשר עצמות הלסת אינן ישרות. במקרים אלה הפתרון הוא פלטת מתכת מסורתית.

המאמר באדיבות האתר https://www.ravivclinic.co.il

לרשימת רופאים ליישור שיניים

רשימת מומחים ליישור שיניים

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין