שיקום הפהשתלים דנטליים / השתלת שיניים

מתי אנחנו זקוקים למומחה לשיקום הפה והלסת

במאמר זה נסקור את הטיפולים בניתן לבצע אצל מומחים לשיקום הפה והלסת

רופא שיניים מומחה הינו רופא שיניים בעבר הכשרה נוספת בתחום התמחותו

במאמר זה נסקור את תחום שיקום הפה והלסת. זהו תחום רחב שבו מומלץ להעזר ברופא שיניים מומחה בתחום. למרות שחלק מטיפולי השיניים ניתנים לביצוע על ידי רופא שיניים כללי, בחלק מהמקרים מומלץ לגשת לרופא שיניים מומחה

פרוצדורות שהן בתחומו של מומחה פה ולסת
עקירות שיניים בהרדמה מקומית: ניתוחי הפה הנפוצים ביותר הם עקירת שיני בינה. שיני הבינה הם סט השיניים האחרון שצומח בפה. פעמים רבות הצמיחה של שיניים טוחנות אלה היא בעייתית וגורמת לנפיחויות ולדלקות חניכיים. רופא השיניים הוא זה שימליץ על עקירתן ובדרך כלל במקרים שבהם קיימת סכנה לפגיעה בבריאות הפה. מדובר בניתוח שיחסית הוא מינורי ולא מסובך, ולאחריו אפשר לצפות למספר ימים מועט של אי נוחות וכאבים.

טיפולי פנים, עיוותים או פציעות: מומחה פה ולסת יכול לתקן פציעות בפנים כגון לסת שבורה, ופציעות שקשורות ללחיים, לעצמות האף, לארובות העיניים ולמצח. בפגמים מסוימים צריך לטפל באמצעות התערבות ניתוחית. למשל, כאשר קיים אי שוויון בגדילת הלסתות כתוצאה מכך שהלסת העליונה או התחתונה לא גדלה כראוי המטופל עלול לסבול מקשיים בדיבור, בלעיסה ובנשימה.

ניתוחי פה הם תחום התמחות של ענף רפואת השיניים שמתמקד באבחון ובטיפול בפגמים. הטיפולים שקשורים למומחיות הפה והלסת התפתחו בעקבות שתי מלחמות העולם שגרמו לפציעות חמורות בפנים ובלסתות ויצרו צורך בטיפולים אלה.

ניתוחי פה ולסת
ניתוחי פה ולסת הם תחום התמחות של ענף רפואת השיניים שמתמקד באבחון ובטיפול בפגמים, בפציעות ובמחלות באזורי הלסת (פנים, פה, שיניים ולסת). הטיפולים שקשורים למומחיות הפה והלסת התפתחו בעקבות שתי מלחמות העולם שגרמו לפציעות חמורות בפנים ובלסתות ויצרו צורך בטיפולים אלה.

מאז, הלכה והתפתחה מומחיות זו עד שהגיעה לדרגה טכנולוגית וטכנית גבוהה שהיום מאפשרת התמודדות רפואית עם מצבים פתולוגיים קשים של הפנים, בעיקר עיוותי פנים אצל מבוגרים וילדים, סרטן הראש והצוואר, מחלות של בלוטות הרוק, וכמובן הנושא הראשוני שממנו החל הכול, טראומת הפנים.

התקנת שתלים דנטליים:
מומחה פה ולסת משחזר את אזורי העצם שבהם ניתן לשתול שיניים.

שתלים הם פתרון ראוי לאנשים שאיבדו את שיניהם. לשתלים יש מראה טבעי, הם יציבים בפה כי הם מחוזקים ללסתות באמצעות ברגים.

בעיות נוספות בהן מטפלים מומחי פה ולסת:

  • טיפול במחלות הפה.
  • תכנון והערכה של תהליך טיפולי.
  • טיפול בפציעות בפנים.
  • אבחון וטיפול בסרטן הפה.
  • אבחון וטיפול בתופעה של דום נשימה בשינה.
  • הפרעות בלסת וברקות – TMJ (Temporo Mandibular Joind disorder).

מתי זקוקים לטיפול אצל מומחה פה ולסת
יש מצבים רבים שבהם נדרשת התערבות על ידי ניתוח פה. מרבית האנשים אינם מודעים לכך שהם זקוקים לעזרה מסוג זה, עד שרופא השיניים מפנה את תשומת ליבם לכך. הבעיה יכולה לנבוע מהזנחה של היגיינת פה לאורך זמן (כגון צחצוח שיניים לא נכון) שגורמת למחלת חניכיים. במקרים אחרים נדרשת התערבות עקב צמיחת שיניים בעייתית. כאשר מדובר בנושאים חמורים שקשורים בניתוחים מורכבים יותר של כל מסגרת הפנים, הטיפול מתבצע בחדר ניתוח בבית חולים ולא בהרדמה מקומית, כפי שהדבר נעשה בעקירות שיניים ושתלים.

כאשר יש צורך לפנות למומחה לשיקום פה ולסת על מנת לתקן בעיה בפה, עדיף לעשות זאת בהקדם ולא לדחות את הטיפול. טיפול מוקדם משפר מאד את בריאות השיניים ואת הבריאות הכללית. פנייה למומחה פה ולסת מתבצעת בדרך כלל באמצעות הפנייה של רופא המשפחה או של רופא השיניים הכללי.

מאמרים קשורים לנושא

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין