הלבנת שיניים
פופולארי באתר

איזה הלבנת שיניים הכי טובה?

כל מה שצריך לדעת לפני שמחליטים איזו שיטה להלבנת שיניים לבחור

לפני שהולכים לבצע הלבנת שיניים אצל רופא שיניים, או לעשות הלבנת שיניים בייתית חשוב להבין מהו בעצם תהליך הלבנת השיניים

חשבתם לעשות טיפול להלבנת שיניים? חשוב לקרוא את המאמרים הקודמים שיעזרו לכם להבין איזה הלבנת שיניים מתאימה לכם.

כחלק מטיפולי האסתטיקה ניתן כיום לטפל בגוונים בלתי רצויים של השיניים בשיטות שונות, ובכך להשיג מראה של לובן שיניים טבעי, וחיוך זוהר.

בטבע, מעבר לתפקידן בחיתוך ולעיסת המזון, יש לשיניים תפקיד נוסף – הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים במטרה לאיים, להפחיד ולהרתיע, בעיקר בקרב חיות הטרף.
בעולמם המעודן יותר של בני האדם, הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים המאיימת שבטבע הפכה את ייעודה לחלוטין – החיוך מסמל איתות לרצון טוב, לאמון ולשלום בין הפרטים החשדנים של המין האנושי.
זו הסיבה שתינוקות יודעים לחייך אינסטינקטיבית קרוב מאוד ללידתם, ובכך מקבלים את חיבת הסובבים אליהם, זו הסיבה שאנו מחייכים- לזרים כדי לרכוש את אמונם ולקרובים אלינו כדי להביע את חיבתנו.
ולכן, הלבנת שיניים כה פופולרית בימינו. מטופלים רבים מתעניינים באפשרות לקבל חיוך זוהר יותר.

כחלק מטיפולי האסתטיקה ניתן כיום לטפל בגוונים בלתי רצויים של השיניים בשיטות שונות, ובכך להשיג מראה של לובן שיניים טבעי, וחיוך זוהר. ניתן לבצע הלבנת שיניים בכל גיל.
מטרת הטיפול היא להשיג תוצאות טובות מבלי לפגוע בבריאות השיניים.
כידוע, צבע השיניים מושפע מהרגלי עישון וממשקאות כגון קפה ותה. צבע השיניים יכול להיות מושפע גם מתרופות.

חשוב: לפני ביצוע ההלבנה יש לבדוק את השיניים ולוודא שאין בהן חורים. מומלץ לבצע ניקוי אצל שיננית בכדי להסיר כתמים ורובדי חיידקים קלים.

מהי בעצם הלבנת שיניים?
הלבנת שיניים היא למעשה תהליך כימי המחמצן כתמים שעל חומר השן. היום קיימות שיטות להלבנת שיניים בלייזר אך גם הן כוללות שימוש בחומרים כימים (חומר מחמצן הנמרח על השן), אך כל עוד העושה שמוש בחומר הוא רופא מוסמך, אין כל סכנה לבריאות. החומר המחמצן בריכוז הגבוה שנמרח על השן יכול ליצור גירוי בחניכיים, ולכן יש למרוח ג'ל מיוחד על החניכיים לפני הטיפול. במהלך התהליך חומר השן והמבנה אינם משתנים, רק כתמי הצבע והלכלוך שהצטברו בהם מולבנים ומובהרים על ידי מנורת פלזמה מיוחדת בטיפול הלבנת שיניים רגילה, או לחילופין בעזרת קרני הלייזר שגורמות גם לחימום השן.

יש מספר שיטות להלבנת שיניים:
א. הלבנת שיניים בלייזר/LED.
ב. הלבנת שיניים בשיטת הסד הביתית.
ג. הלבנת שיניים בשיטת הסד המרפאתית.
ד. הלבנת שיניים באמצעות משחת שיניים להלבנה ותכשירים.
ה. הלבנת שיניים באמצעות ציפויי חרסינה.

ההבדלים בין השיטות הם במשך הזמן הדרוש להלבנה, במשך הזמן שההלבנה שורדת לאחר מכן ובאפקטיביות שלהן. בכל שיטות ההלבנה, שימוש בטבק (עישון) וצריכה של קפה ותה, פוגמים במשך השרידות של ההלבנה בפה. הלבנת שיניים הינה תהליך אינדיבידואלי שבו אנו יודעים מה היא נקודת ההתחלה, אך איננו יודעים לאיזו רמת הלבנה נגיע. ברוב המכריע של המקרים ישנו שיפור ניכר בגוון השן. עם זאת, לא תמיד יש הקבלה בין רמת הציפיות של המטופל לבין התוצאה בפועל. למעשה, כדאי היה לשנות את שם טיפול זה ל"הבהרת שיניים" במקום "הלבנת שיניים".

חלק מהמטופלים ישאלו בודאי:"מה? זה הורס את השן!". אנו מסבירים כי המחיר הביולוגי של החלפת הציפוי קיים כמובן, אולם יש לזכור כי הציפוי הקיים לא הגן כראוי על השן מלכתחילה, וכי רופא השיניים אינו מטפל בשיניים. הוא מטפל באנשים שיש להם בעיות שיניים. רופא השיניים צריך לתת למטופל איכות חיים, ו"המחיר" הביולוגי לשן, שאינה בעלת תחושות ורגשות, הוא זניח.

כדאי לדעת שתופעות הלוואי לטיפולי הלבנת שיניים מכל סוג שהוא הן בעיקר רגישות מוגברת לתחושת חום וקור, וזאת מכיוון שהטיפול נעשה ב"מוך השן", איזור הרגיש לחום וקור. במקרה וקיימות סתימות או כתרים בפה בעקבות טיפולי שיניים קודמים, הלבנת שיניים אינה תקפה לגביהם, מכיוון שהיא עובדת אך ורק על צבע השן הטבעי. במקרה וישנו הבדל משמעותי בין צבע הכתר לצבע השן המולבנת, ניתן להחליף את הכתר בהתאם לצבע החדש.

לסיכום – איזו שיטה לבחור?

לא משנה באיזה שיטה תבחרו, חובה להיוועץ עם רופא שיניים לפני תחילת התהליך על מנת למנוע נזקים שעלולים להגרם לרקמה האורגנית של השן. לא משנה איזו שיטה להלבנת השיניים תבחרו, העיקר שהיא תתאים לאופייכם, לאורך החיים ולמחויבות שלכם לתהליך.

אוקיי… אחרי שהבנו מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה, מה עכשיו?

מאמרים קשורים לנושא

Back to top button
מי אנחנו I תנאי שימוש ותקנון האתר  I הצהרת נגישות  I פרסמו באתר  I צור קשר

בקרו גם ב: אתר רפואת שיניים I אתר מטפלים I משחקים אונליין I חנות קריסטלים אונליין